Ahad, 23 Februari 2014

masih kah kau ingat

lama dah tak jumpa kawan kitak dari batu 7 Kuching- namanya sama dengan namaku kerana dialah yang menjadi sahabat dan pelindungku semasa aku bertugas di kem semenggo Kuching sekitar tahun 1988-1990 - namanya yusop dan pakar main snooker

Khamis, 15 Mac 2012

hari ini aku terasa amat terasing dari masyarakat sekeliling ku mungkin atas sikap aku ataupun telah disuratkan oleh allah akan apa yang dikehendakinya yang akan berlaku kepada ku kerana aku percaya segala yang berlaku telah ditentukan. cuma aku bersyukur apa yang aku percaya akan berlaku akan berlaku kerana mengikut pengalaman hidup yang telah aku lalui selama 58 tahun telah aku rasai , bukan nak kata aku ni ahli nujum atau bomoh tapi itulah pengalaman hidup..................

Isnin, 20 Februari 2012

inilah gambar yang pertama yang diambil dalam tahun 1976 dan bermula kisah hidup ku bersama isteri ku yang tersayang dan kami telah bernikah pada 01 Okt 1976 semasa itu aku berkerja sebagai Pelayan Pejabat di JPT (sekarang JPS Batu Pahat) dan hiduplah keluargaku hingga keanak cucu hingga sekarang.

Selasa, 7 Februari 2012

ada kala aku merasa kesunyian walau pun umur ku sekarang ini telah melebihi setengah abad,lebih-lebih lagi aku sekarang ini seorang dirumah, isteri dan anakku seorang yang perempuan dan seorang lelaki telah keluar rumah dan menyewa tak jauh dari rumahku, aku tak pernah mengusir mereka tapi mereka cuba menjauhkan diri dari aku. ini adalah kerana keadaan keluarga yang telah dibina dari tahun 1976 rasanya akan berakhir tak berapa lama lagi. mungkin sikap aku yang membuatkan keluarga ku ingin melarikan diri dari aku, tapi apa yang aku ingat aku tidak pernah cuba memecah belah keluarga. mungkin aku tak bertanggung jawab menyara keluarga. anak-anak yang lain seramai 4 orang lagi telah menpunyai tanggung jawab sendiri dan yang 2 lagi masih dalam jagaan.tapi aku tetap aku dan prinsip aku tak boleh diambil sambil lewa. .kisah bermula pada 8 nob 2011 .....................................................hingga kini

Isnin, 6 Februari 2012

Fathurrahman dan Nur Sabrina
Moto ini aman hendak ...... harga RM2800 tunai
Belum boleh lagi.... lepas darjah 6 (UPSR)
Hari Thaipusam (Cuti) Bersantai di KIP Mart Segamat.
Semalam aku bawa anak bongsu ku bersantai di KIP Mart Segamat dari jam 1400 hingga jam 1515 selepas itu balik ke Gemas Baru dan melayan kerenah cucu ku Sabrina. semasa disana belikan charger kereta control aman, beli bun dan ABC rehat di kafetria KIP Mart. Aman hendak moto yang dia tengok, sambil minum dia bercakap nak minta abang dia yang sedang belayar untuk sponser moto tu.

Ahad, 5 Februari 2012

hari ini saya telah bersama-sama dengan kariah di tanah wakaf gemas baru untuk persiapan pengkebumian allahyarhamah puan normah ibu azizi, saya ucapkan takziah pada keluarga En Azizi dan ribuan terima kasih pada semua kariah yang telah bersama-sama sehingga selesai . Diharapkan fardu kifayah  ini akan berkekalan dan bagi generasi baru marilah bersama-sama belajar dan menghayati  cara-cara pengurusan jenazah .